Tussenschoolse opvang

TSO (overblijven) ontspannen en fijn!

Als u uw kind gebruik laat maken van de tussenschoolse opvang (TSO), wilt u natuurlijk dat uw kind in goede handen is, en plezier heeft. Deelname aan de TSO gebeurt in de vrije tijd van de kinderen, en het is belangrijk dat de kinderen daarom rustig hun lunch kunnen gebruiken. Kinderen moeten de tijd hebben om te ontspannen en gelegenheid krijgen zich weer op te laden voor de middag. Hierbij sluit de TSO aan bij het pedagogisch klimaat van de school.

De TSO-tijd wordt geleid door vaste overblijfkrachten. Dit zijn vrijwilligers die het leuk vinden om de lunch van de kinderen te begeleiden. Velen van hen hebben kinderen die op de Amstelschool zitten, gezeten hebben, of nu zelfs kleinkinderen op de Amstelschool hebben rondlopen.

Zelf eten mee
De kinderen nemen zelf voldoende eten en drinken mee, hierbij heeft gezond eten de voorkeur. De kinderen eten samen met hun leeftijdsgenootjes in hun eigen groep. Onze TSO-krachten proberen dit zo harmonieus mogelijk te laten verlopen.

Aanmelding TSO of wijzigen aantal TSO-dagen
Om uw kind aan te melden bij de TSO, vult u het formulier in door op de link te klikken (te kopiëren). U kunt op het formulier alle TSO-wensen kwijt en u vindt ook de kosten terug. Mocht u sporadisch gebruik willen maken van de TSO, dan kunt u een strippenkaart aanschaffen voor 10 of 40 keer overblijven. De strippenkaart blijft gedurende de gehele schooltijd geldig.

Download hier het informatieboekje en ga door middel van onderstaande button direct naar het formulier!

Ga naar het TSO formulier

Uw Hulp

Als TSO-kracht vrijwilliger
Mocht u het leuk vinden om ook TSO-vrijwilliger te worden, dan bent u van harte welkom! Dit kan een vaste dag per week zijn, maar u kunt ook invalkracht worden. Dan kunt u zelf aangeven beschikbaar te zijn, als een vaste overblijfkracht een dag niet kan. Als TSO-vrijwilligers, ontvangt u ook een vrijwilligersvergoeding. Dit geldt niet voor de pleinwacht (hieronder beschreven). Mocht u dit leuk vinden, kunt een mail sturen naar het onderstaande mailadres, of op het aanmeldformulier aangeven dat u (graag) vrijwilliger zou willen worden.

Als pleinwacht
De kinderen spelen gedurende de overblijftijd ook buiten. Het is ontzettend fijn als u de TSO eens, of een paar keer per jaar, zou willen ondersteunen door toezicht te houden op het plein. U begint "uw dienst" uiteraard in de klas van uw eigen kind (als u dat wilt), zodat u echt een kijkje in de keuken krijgt! Ook voor pleinwacht kunt u zich aanmelden door een mail te sturen naar het onderstaande mailadres, of door het aan te geven op het aanmeldformulier.

Overige vragen en contactgegevens
TSO-coördinator: Heidi Johansen
Contactgegevens: tso.amstelschool@ogamstelland.nl

Alle TSO-zaken nog eens nalezen
Door op de link hieronder te klikken kunt u alle TSO-informatie nog eens rustig nalezen.

hier