Aandacht voor Duurzaamheid

Binnen de Amstelschool hechten we veel waarde aan duurzaamheid en behoud van onze mooie planeet. Wij willen de leerlingen daarom meegeven dat het belangrijk is om zuinig te zijn op de aarde en hier zelf een steentje aan bij te dragen.

We brengen dit in de praktijk door zoveel mogelijk afval te scheiden, door zuinig om te gaan met energiebronnen en door lessen te verzorgen rondom het thema ‘duurzaamheid’. Zo komt de mondiale voetafdruk van onze kinderen aan de orde en stellen we ons natuurlijk de vraag ‘wat kun je zélf doen om deze te verkleinen’?

De betrokkenheid van de kinderen bij het thema is bijzonder groot
De leerlingenraad heeft zich vorig jaar hard gemaakt om het plastic afval binnen de school te verminderen. Zij hebbben hiervoor lesjes verzorgd, een wedstrijd uitgeschreven en complimenten uitgedeeld. Gevolg is dat er veel minder plastic verpakkingen worden meegenomen en veel meer hervulbare bekers en bakjes voor het pauzehapje en de lunch.