De buitenschoolse opvang

Amstel kidz

In de Amstelschool verzorgt Amstel kidz de buitenschoolse opvang (bso). Amstel Kidz is onderdeel van 'Kidz United'. Bij deze kort wat informatie over de werkwijze van Kidz United:

"Op de bso hebben we een vast dagritme, maken we gebruik van rituelen en bieden we structuur. Dit zijn bouwstenen voor het vormen van een stabiele basis. Het bieden van een stabiele basis geeft kinderen houvast, ze weten wat er van ze verwacht wordt en waar ze aan toe zijn. Op elke groep hangt een activiteitenbord, hierop staat het dagritme, de aanwezige medewerkers en kinderen (met een eigen foto) en de activiteiten van de dag.

Kinderen kunnen bij binnenkomst direct zien wat het programma van de dag is en wie er die dag zijn. Ze hangen zelf hun foto op bij de activiteit die ze willen gaan doen. Met het activiteitenbord stimuleren we de kinderen zelf keuzes te maken, te reflecteren en een mening te vormen. We vinden de mening van kinderen belangrijk, we gaan hierover met ze in gesprek en passen zo nodig iets aan op de bso of in ons handelen"

Wil je meer informatie? Klik op de onderstaande button om te mailen of klik op het logo om naar de website te gaan!

Verder nog:
Partou